Správa o činnosti Správy štátnych hmotných rezerv SR od 24. marca 2020

Výsledky dosiahnuté pod novým vedením za obdobie od 24. marca 2020 do dnešného dňa:

  1. Úspora finančných prostriedkov zo sporných zmlúv uzavretých so spoločnosťami Lacorp a A – testing vo výške cca 8,2 milióna eur.
    (poznámka: SŠHR SR považuje vo vzťahu k spoločnosti Lacorp za spornú ešte dodatočnú sumu cca 3 milióny eur, ktorej úspora závisí od odborného posúdenia kvality dodaného materiálu.)

  1. Na základe priebežných výsledkov auditu zmlúv z predošlých období sa realizuje nasledovné:
    a)   Pokus o vyjednanie dodatočnej zľavy od spoločnosti Green Day
    b)   Na základe činnosti úradu a podnetov tretích strán boli podané dve trestné oznámenia
    c)   Audit dcérskej spoločnosti Poľnonákup Tatry, ktorého predbežné výsledky naznačujú budúcu úsporu minimálne 500 tisíc eur ročne
    d)   Príprava auditu Agentúry pre núdzové zásoby ropy a ropných výrobkov

  1. Zmluvy sa podpisovali výlučne na základe odporúčaní komisie zriadenej za účelom hodnotenia ponúk v zmysle zákona o verejnom obstarávaní, a teda jej členovia museli preukázať odbornú prax alebo vzdelanie pre danú oblasť. Komisia posudzovala v danom momente všetky známe ponuky, predbežným kritériom nebola len cena, ale aj lehoty dodania s prihliadnutím na zákazy exportu z niektorých krajín. Na základe tohto posúdenia vybrala vhodných kandidátov na priame rokovacie konania, kde sa ešte dodatočne skúmala technická spôsobilosť a na základe odporúčaní komisie sa pristúpilo k uzatvoreniu zmluvy. Komisia zriadená za účelom vyhodnocovania ponúk vždy konala v zmysle zákona s prihliadnutím na dodržanie princípov verejného obstarávania, avšak zohľadňovala požiadavky orgánov krízového riadenia a konala vždy výlučne v zmysle schválenej skladby OOPP podľa uznesení vlády SR.

  1. Pre maximálne zefektívnenie procesu priameho rokovacieho konania sme sa rozhodli v čo najkratšom možnom termíne využiť elektronickú formu prostredníctvom systému JOSEPHINE modulu FLASHBON a osloviť takto čo najväčší možný počet záujemcov. V rekordne krátkom čase sa nám 21. apríla 2020 podarilo spustiť prvú súťaž. Dňa 30. apríla 2020 sme dosiahli prvé výsledky a momentálne prebieha proces uzatvárania zmlúv s úspešnými uchádzačmi. Výsledok verejného obstarávania považujeme za úspech, nakoľko vzišiel z rekordného počtu uchádzačov. Správu rezerv prostredníctvom tohto systému oslovilo 290 uchádzačov, 172 uchádzačov predložilo ponuku a svoje ceny v súťaži potvrdilo 150 uchádzačov. Ide o transparentný model a jedinečnú súťaž.

Vyššie uvedené zmeny a naštartované procesy, ktoré poverené vedenie spustilo vedú k efektívnej a transparentnej Správe rezerv. O svojich výsledkoch Správa rezerv bude naďalej informovať vládu SR.

Boli pre vás tieto informácie užitočné?
ÁnoNie
Skip to content